تگ و منشن در اینستاگرام چیست؟

 آموزش تگ و منشن کردن افراد

 

آموزش اینستاگرام | کسب در آمد از اینستاگرام

 

کمی بالاتر و در بخش Tag People توضیح مختصری در رابطه با تگ کردن افراد روی عکس‌ها دادیم که در این بخش آن را به‌طور کامل‌تری شرح خواهیم داد.

 

  • آموزش تگ کردن افراد: حتما مشاهده کرده‌اید که با لمس روی بعضی از عکس‌های ارسال‌شده در اینستاگرام، چند نام برچسب‌مانند روی آن ظاهر می‌شود. این امر برای درج پروفایل افراد حاضر در عکس به کار می‌رود. این عمل، یعنی ثبت اکانت یک شخص در عکس، تگ کردن افراد نامیده می‌شود. برای این کار و تگ کردن افراد در عکس‌های خودتان کافی است هنگام ارسال پست، گزینه‌ی Tag People را انتخاب کنید و با لمس روی صورت شخص یا هر مکان دلخواه از عکس، آی‌دی پروفایل شخص یا پیج مورد نظر را به آن بچسبانید. به همین سادگی حساب کاربری واردشده، روی عکس مورد نظر درج خواهد شد. اگر قصد تگ کردن کاربری را در استوری دارید نیز کافی است به کمک ابزار نوشتار در استوری، آی‌دی او را با قرار دادن @ در ابتدا تایپ کنید. با انجام اینکار متن تایپ شده به‌صورت خودکار به آی‌دی لینک شده تبدیل می‌شود.
     
  • آمورش منشن کردن افراد: علامت @ در اینستاگرام به نوعی نقش لینک‌دهنده به اکانت‌ها را دارد. برای مثال نام ‌کاربری ما در اینستاگرام Niyahel.shabani  است. برای آنکه شخصی را به پیج ما هدایت کنید، کافی است علامت @ را در ابتدای نام ‌کاربری قرار بدهید و به‌صورتNiyahel.shabani@ آن را وارد پست یا کامنت کنید. بعد از ارسال، این عبارت تبدیل به لینکی آبی رنگ می‌شود که با کلیک روی آن مستقیما به صفحه‌ی نیاهل شعبانی منتقل خواهید شد.

 

این ۲ موضوع یعنی تگ و منشن کردن یک شخص در یک پست یا کامنت، حکم اطلاع‌رسانی برای صاحب آن اکانت را نیز خواهند داشت. به این معنا که اگر شما در یک عکس، پست یا کامنت، شخصی را منشن یا تگ کنید، آن شخص به محض آنلاین شدن پیغامی دریافت خواهد کرد و از اینکه شما او را تگ یا منشن کرده‌اید با خیر می‌شود. این موضوع زمانی کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردی را داشته باشید و با این امکان، بتوانید او را از جواب ارسال‌شده توسط خودتان آگاه کنید. ضمن آنکه از این ویژگی می‌توان برای هدایت دوستان خود به یک پست خاص که فکر می‌کنید برای او جالب است نیز استفاده کنید.

 


 

آموزش ارسال پیام خصوصی در اینستاگرام

آموزش فرستادن Direct در اینستاگرام

 

آموزش کسب درآمد از ایینستاگرام

 

در اینستاگرام نیز می‌توانید مانند شبکه های اجتماعی دیگر با دوستان خود به‌صورت خصوصی در تماس باشید. برای اینکار باید از دایرکت مسیج استفاده کنید تا بتوانید به‌صورت متنی یا ارسال عکس و ویدئو، با دوستان خود به‌صورت دو نفره گفتگو کنید. دسترسی به اینباکس دایرکت مسیح به این صورت است که در صفحه‌ی اصلی برنامه و در منوی بالا، باید آیکون مربوط به دایرکت مسیج (موشک) را لمس کنید تا وارد اینباکس یا همان صندوق چت ها شوید. برای ارسال پیام دایرکت به افراد نیز کافی است به پیج آن ها رفته و با لمس سه نقطه در بالای صفحه، گزینه‌ی Send Message را انتخاب کنید. برای ارسال پیام های محوشونده نیز کافی است روی دکمه آبی رنگ دوربین (عکس بالا) لمس کنید و عکس یا ویدیوی مورد نظرتان را بفرستید.

 


 

آموزش استوری (Stories) 
آموزش استفاده  از استوری

 

 

شاید چند ماه پیش که امکان استوری به اینستاگرام اضافه شد کسی فکر نمی‌کرد که استوری‌ها تا این حد در بین کاربران محبوب و پراستفاده شوند. استوری یک بخش جداگانه برای ارسال عکس و ویدیو است که مطالبی که در آن آپلود می‌شوند به‌صورت اسلایدهای چند ثانیه‌ای و پشت سر هم نمایش داده می‌شوند و همچنین عمر آن‌ها تنها ۲۴ ساعت است و بعد از آن به‌طور خودکار حذف خواهند شد. ضمن آنکه قالب عکس‌ها و ویدیوهای استوری کاملا تمام صفحه است و خبری از عکس‌های مربعی یا واید عادی نیست. اما کاربرد آن چیست؟ چرا با وجود بخش اصلی پست‌ها، باید چنین قابلیتی نیز اضافه شود؟ برای یک عده، استوری یک بخش جداگانه برای ارسال پست‌های به اصطلاح "دم دستی" است. مواردی که شاید آنچنان مهم نباشند که به‌صورت مستقل در پیج منتشر شوند (برای مثال خوشحالی از برد تیم محبوبشان در یک مسابقه فوتبال). اما برای عده‌ی دیگر استوری بخشی است که خاطرات گذری خود را برای اشتراک‌گذاری با فالوورها در آن منتشر می‌کنند (برای مثال عکس‌های یک سفر یا یک مهمانی). در هر صورت آنچه مهم است محبوبیت بالای این ویژگی است به‌طوری که کمتر کاربر "فعالی" را می‌توان پیدا کرد که در اکانت خود دارای استوری نباشد.

 

  • آموزش ارسال استوری: برای آنکه شما نیز استوری خود را داشته باشید کافی است به صفحه‌ی اصلی اینستاگرام (فیدها) مراجعه کنید و در نوار بالای صفحه (که شامل استوری افرادی است که فالو کرده اید) روی پروفایل اول که متعلق به شما است و یک علامت کوچک "+" کنار آن قرار گرفته است لمس کنید تا به صفحه‌ی دوربین منتقل شوید. در این بخش می‌توانید با ثبت عکس یا ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای، اقدام به ارسال پست‌های جدید در استوری خود کنید. اگر می‌خواهید به جای ثبت عکس با دوربین، از عکس‌های موجود در گالری استفاده کنید نیز کافی است صفحه‌ی دوربین را به سمت بالا بکشید تا تصاویر گالری در نواری باریک به نمایش گذاشته شوند. البته این بخش تمام عکس‌های گالری را نشان نخواهد داد و تنها مواردی قابل رویت هستند که در ۲۴ ساعت گذشته در حافظه ذخیره شده باشند. برای ارسال پست‌های بیشتر در استوری کافی است همین مراحل را مجدد تکرار کنید.
     
  • آموزش اعمال افکت، متن و‌... روی استوری: بعد از آنکه عکس مورد نظر خود را توسط دوربین یا گالری ثبت یا انتخاب کردید، به صفحه‌ی ویرایش پست قبل از ارسال وارد خواهید شد. در این بخش با کشیدن انگشت خود به سمت راست یا چپ می‌توانید افکت‌های مختلفی روی عکس یا ویدیوی خود اعمال کنید. همچنین توسط ابزارک‌هایی که در بالای صفحه قرار گرفته‌اند می‌توانید استیکر یا متن اضافه کنید. قلم‌مویی نیز در اختیارتان قرار گرفته ایت تا در صورت تمایل از آن استفاده کنید و طرح‌های متنوعی را روی عکس یا ویدیو بکشید.

 


 

آموزش دانلود کردن استوری 

 

امکان دانلود استوری‌ها به‌طور پیش‌فرض در اینستاگرام وجود ندارد و برای این موضوع به ناچار باید از ابزارهای جانبی، یا اینستاگرام‌ مودشده استفاده کرد. از آنجایی که اپلیکیشن‌های جانبی نیاز به لاگین کردن شما دارند و امنیت آن‌ها تضمین شده نیست اپلیکیشن خاصی را در این زمینه معرفی نمی‌کنیم. بهترین راه در حال حاضر استفاده از نسخه‌ی مودشده اینستاگرام (OG-instagram) است که به کمک آن می‌توانید هنگام تماشای یک استوری و لمس گزینه ۳نقطه، گزینه Download را در اختیار داشته باشید.

 

 


 

آموزش ارسال استوری برای دیگران

 

 

 

به لطف آخرین آپدیت اینستاگرام از این پس می‌توانید استوری‌ها را نیز برای دوستان خود ارسال کنید. پیش از این زیر هر پست در اینستاگرام آیکونی به شکل موشک وجود داشت که به کمک آن قادر بودید پست مورد نظر را به‌صورت دایرکت برای دوستان خود ارسال کنید. این قابلیت در آخرین نسخه به بخش استوری‌ها نیز اضافه شده است و از این پس می‌توانید با لمس آیکون موشک در پایین هر استوری، آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

 

 


 

تفاوت‌های بین پست عادی و استوری

 

شما هم به‌صورت عادی هم در بخش استوری می‌توانید عکس و ویدیو آپلود کنید. اگر می خواهید بدانید این دو بخش چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چرا باید یک پست را در استوری منتشر کرد می‌توانید توضیحات زیر را بخوانید.

 

  • اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت این است که پست‌های عادی برای تمامی کسانی که شما را فالو کرده باشند قابل مشاهده خواهد بود اما پست‌هایی که در قالب Stories منتشر می‌کنید می‌توانند تنها برای افراد دلخواه شما نمایش داده شوند. اگر سری به تنظیمات Stories بزنید می‌توانید مشخص کنید چه افرادی (همه یا فقط کسانی که فالو کرده اید) قادر به ارسال نظر درباره استوری های شما باشند. اگر دوست دارید شخص یا اشخاص بخصوصی قادر به تماشای استوری های شما نباشند نیز می‌توانید در همین صفحه آن ها را مشخص کنید. ضمن آنکه با ورود به پروفایل هر شخص و کلیک روی گزینه‌ی سه نقطه، می‌توانید او را به لیست کسانی که اجازه‌ی تماشای استوری‌های شما را ندارند اضافه کنید.
     
  • دومین تفاوتی که وجود دارد این است که در حالت عادی شما تنها قادر به اعمال افکت‌های مشخصی روی عکس‌ها یا ویدیوها بودید؛ اما در بخش Stories شما می‌توانید روی ویدیو یا عکس مورد نظر متن اضافه کنید یا حتی با قلم‌مو روی آن نقاشی بکشید تا پست ارسالی خود را بیش از پیش جذاب و مدرن کنید.
  • سومین تفاوت که در ابتدا به آن اشاره شد این است که پست‌هایی که در حالت Stories منتشر می‌کنید تنها ۲۴ ساعت ماندگاری خواهند داشت و بعد از آن به‌صورت خودکار حذف خواهند شد. 

 

 

 


 

آموزش پخش لایو ویدیو در اینستاگرام (پخش زنده ویدیو)

 

 

به کمک ویژگی جذاب لایو ویدیو، می‌توانید به‌صورت زنده برای فالوور های خود ویدیو پخش کنید. از این پس دیگر نیازی به تجهیزات حرفه ای دوربین و یک شبکه تلویزیونی برای ارتباط مستقیم و زنده با فالوورهای خود نیاز نخواهید داشت. کافی است اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و با مراجعه به بخش Live Video به‌صورت زنده ویدیو پخش کنید. با اینکار، تمام کاربرانی که به آی‌دی شما مراجعه کنند می توانند پخش زنده‌ی شما را مشاهده کنند و برای شما کامنت بگذارند. این ویژگی  به خصوص برای افراد مشهور می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد. برای مثال یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند و علاوه بر صحبت با طرفدارانش، به‌صورت همزمان کامنت‌ها را نیز مشاهده و پاسخ دهد. یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشده‌اند به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند.

برای استفاده از این ویژگی ابتدا از به روز بودن اینستاگرام خود مطمئن شوید. سپس زمانی که در صفحه‌ی فیدها هستید روی آیکون دوربین در بالای صفحه لمس کنید تا به دوربین منتقل شوید. پیش از این در این بخش شما می‌توانستید در سه حالت Normal, Boomrang و HandsFree فیلمبرداری کنید و آن ها را پست کنید. اگر ویژگی پخش زنده برای شما فعال شده باشد باید گزینه‌ی جدیدی با عنوان Live نیز به این بخش اضافه شده باشد تا برای آغاز پخش زنده‌ی ویدیوی خود از آن گزینه استفاده کنید. بعد از انتخاب این گزینه، اینستاگرام ابتدا کانکشن شما را بررسی می‌کند و سپس بعد از ثانیه شماری کوتاه، پخش زنده‌ی ویدیوی شما را آغاز خواهد کرد. به محض آغاز پخش زنده، نوتیفیکیشنی برای فالوورهای شما ارسال خواهد شد و آن‌ها را از پخش زنده‌ی شما با خبر خواهد کرد.

 

  • کاربران می‌توانند با مراجعه به ویدیوی لایو شما، علاوه بر تماشای ویدیو، به ارسال کامنت نیز بپردازند تا همزمان با شما در تعامل باشند. در صورتی که بنا به هر دلیلی علاقه‌ای به فعال بودن بخش کامنت‌ها ندارید می‌توانید با لمس گزینه‌ی سه نقطه در گوشه‌ی تصویر، کامنت‌ها را خاموش کنید.
     
  • در بالای صفحه تعداد کاربرانی که در حال تماشای این لایو ویدیو هستند، نمایش داده خواهد شد. در کنار تعداد بازدیدکنندگان نیز گزینه‌ای نیز تحت عنوان End وجود دارد که با لمس آن، می‌توانید به این ویدیوی زنده پایان دهید.
     
  • اگر لایو ویدیو مربوط به شما نیست و مشغول تماشای لایو ویدیوی شخص دیگری هستید نیز می‌توانید با یک بار لمس روی صفحه، کامنت ها را مخفی کنید و ویدیوی لایو مورد نظر را به‌صورت کامل و بدون نوشته های مزاحم مشاهده کنید.

 

 


 

آموزش پخش مجدد لایو برای ۲۴ ساعت

 

در به‌روزرسانی‌های اخیر اینستاگرام امکان جالبی اضافه شده است که به کمک آن می‌توانید ویدیویی که به‌صورت زنده برای دنبال‌کنندگان خود پخش کرده‌اید، برای ۲۴ تمدید کنید تا کاربرانی که در آن لحظه موفق به تماشای لایو شما نشدند، بتوانند تکرار آن را مشاهده کنند. در پخش مجدد لایو همه چیز به‌صورت کامل ضبط خواهد شد به این معنا که کامنت‌های کاربران نیز در زمان پخش نمایش داده خواهد شد. نکته‌ی جالب دیگر امکان عقب یا جلو بردن ویدیو در حالت پخش مجدد است. برای این امر کافی است بعد از اتمام پخش زنده، گزینه‌ی تمدید برای ۲۴ ساعت را فعال کنید.

 

 


 

آموزش دانلود لایو ویدیو در اینستاگرام

 

https://cdn01.zoomit.ir/2017/2/7d2ec952-7e9f-4b4f-a6e1-18cc3d79ed75.jpg

 

دانلود کردن و ذخیره‌ی لایو ویدیو یا ویدیوی زنده‌ای که در حال پخش است از دو جنبه قابل بحث است. یک سو فردی که ویدیوی زنده را پخش می‌کند و یک سو نیز کاربرانی که ویدیوی لایو را تماشا می‌کنند. اینستاگرام به‌طور رسمی امکان دانلود ویدیوی لایو را برای شخصی که آن را پخش می‌کند مهیا کرده است؛ اما کاربران دیگر، همانطور که امکان دانلود پست‌ها و استوری‌های دیگران را به‌صورت رسمی ندارند، قادر به ذخیره کردن لایو ویدیوها نیز نیستند. البته روشی غیررسمی برای ذخیره کردن لایو ویدیوها وجود دارد که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

 

  • ذخیره لایو ویدیو توسط شخص پخش کننده: کاربرانی که مشغول پخش ویدیوی زنده برای فالوورهای خود هستند، بعد از لمس گزینه‌ی End و پایان دادن به پخش زنده، گزینه‌ای برای Save کردن ویدیو در اختیارشان قرار می‌گیرد که می‌توانند با لمس آن، یک نسخه آفلاین از لایوی که پخش کرده‌اند را در گوشی خود ذخیره کنند. البته ویدیوی ذخیره شده، ویدیوی خام است و کامنت‌هایی که هنگام لایو منتشر شده‌اند، ذخیره نخواهد شد.
  • ذخیره لایو ویدیو توسط کاربران دیگر: از آنجایی که اینستاگرام به‌صورت رسمی راهی برای دانلود لایو ویدیوها توسط کاربران دیگر مهیا نکرده است و OGinstagram نیز هنوز موفق به ارائه‌ی گزینه‌ی دانلود برای لایو ویدیوها نشده است، برای ذخیره کردن یک لایو ویدیو تنها چاره‌ی شما استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که امکان ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش گوشی را به کاربر می‌دهند. به این صورت که بعد از اجرای این اپلیکیشن‌ها و آغاز عملیات ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش، باید به اینستاگرام مراجعه و ویدیوی لایو مورد نظر را اجرا کنید. حال هر آنچه شما از این ویدیوی لایو مشاهده می‌کنید با همان کیفیت، همان صدا و همان شکل توسط اپلیکیشن مورد نظر ضبط خواهد شد. از آنجایی که این آموزش این امر مفصل است بهتر است به پست اختصاصی آن یعنی "آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام "مراجعه کنید.

 

 


 

آموزش دانلود عکس و ویدیو در اینستاگرام 

 

آموزش اینستاگرام

 

امکان دانلود پست‌ها نیز به‌طور پیش‌فرض در اینستاگرام وجود ندارد و برای دانلود آن‌ها باید از ابزارهای جانبی، یا اینستاگرام‌ مودشده استفاده کرد. پیش‌تر به‌طور کامل نحوه‌ی اضافه کردن گزینه‌ی دانلود به منوی زیر پست‌ها را برای گوشی‌های روت شده توضیح داده‌ایم. اگر گوشی شما روت نیست نیز می‌توانید از نسخه‌ی مودشده اینستاگرام (OG-instagram) یا اپلیکیشن InstaKeep استفاده کنید. دقت داشته باشید که در صورت استفاده از InstaKeep و اپ‌های مشابه، تنها قادر به دانلود پست از پیج‌های Public هستید. بنابراین ما OG Instagram را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 


 

آموزش کپی کردن متن یک پست در اینستاگرام

 

 

در کنار عکس‌ها و ویدیوهایی که ممکن است علاقه به دانلود کردن آن داشته باشید، متن‌هایی نیز در اینستاگرام وجود دارند که ممکن است خواستار ذخیره‌ی آن یا حتی استفاده از آن در شبکه‌های دیگر باشید. اما همانند عکس‌ها و ویدیوها، اینستاگرام برای کپی متن پست‌ها نیز امکانی مهیا نکرده است و کاربران مجبور به استفاده از نسخه‌ی مودشده‌ی اینستاگرام (OGinstagram) خواهند بود. برای این کار کافی است تا بعد از دانلود OGinstagram به پست مورد نظر مراجعه، و روی آیکون کامنت، در زیر هر پست لمس کنید تا به صفحه‌ی کامنت‌ها منتقل شوید. در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست (در بالاترین بخش صفحه)، یک نوار جدید به بالای صفحه اضافه می‌شود که گزینه‌ی Copy در آن به چشم می‌خورد و با لمس روی آن، متن مورد نظر کپی خواهد شد.

 

 


 

افکت های واقعیت افزوده در استوری 

اینستاگرام با به‌روزرسانی نسخه‌ی ۱۰.۲۱ سرانجام پای افکت‌های واقعیت افزوده را به اپلیکیشن خود باز کرد. از آنجایی که این افکت‌ها در اسنپ چت و MSQRD از محبوبیت غیرقابل تصوری در بین کاربران برخوردار هستند، انتظار می‌رفت که اینستاگرام خیلی زودتر از این‌ها چنین قابلیتی را به اپلیکیشن خود اضافه کند. حال در نسخه ۱۰.۲۱ انتظار کاربران اینستاگرام به پایان رسید و افکت‌های واقعیت افزوده در اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفتند. اگرچه تعداد این افکت‌ها فعلا به ۸ نمونه خلاصه شده است؛ اما مطمئنا اینستاگرام برنامه‌های ویژه‌ای برای این بخش دارد و احتمالا به‌زودی شاهد اضافه شدن تعداد بیشتری از افکت‌های واقعیت افزوده خواهیم بود. برای استفاده از این ویژگی کافی است دوربین داخلی اینستاگرام را اجرا کنید و با لمس آیکون صورتک جدیدی که به این صفحه اضافه شده است، به لیست افکت‌های واقعیت افزوده دسترسی داشته باشید.

 


 

جمع‌آوری پست‌های محبوب در یک آرشیو شخصی

 

 

در اینستاگرام شما می‌توانید با لایک یا بوکمارک کردن پست‌ها، آن را برای مطالعه در آینده ذخیره کنید. برای مثال اگر پست مهمی را مشاهده می کنید اما در حال حاضر فرصت مطالعه کردن آن را ندارید، یا اگر یک پست جالب به چشمتان می خورد و می خواهید آن را در آینده به دوست خود نشان دهید، می‌توانید توسط لایک یا بوکمارک کردن آن پست، آن را در یک بخش جداگانه جمع آوری کنید تا در آینده بتوانید به‌طور سریع تری به آن دسترسی داشته باشید.

 

  • جمع آوری توسط لایک: در اینستاگرام نیز مانند فیسبوک، امکان لایک کردن پست‌ها وجود دارد. تنها با دوبار کلیک روی هر عکس یا ویدیو، پست مورد نظر به لیست پست‌های لایک شده توسط شما اضافه می‌شود و آیکون قلب زیر آن نیز قرمز می‌شود (برای آنلایک کردن نیز کافی است تا روی قلب قرمز شده کلیک کنید تا دوباره به حالت عادی بازشود). برخلاف فیسبوک، لایک کردن پست‌ها در اینستاگرام علاوه بر نشان دادن حمایت یا علاقه‌ی شما به یک پست، به معنای جمع‌آوری آن‌ها در یک آرشیو شخصی نیز خواهد بود. این تصاویر یا ویدیوها به بخش Posts You've Liked در بخش تنظیمات اکاننتان اضافه می‌شود و می‌توانید آرشیوی کامل از عکس‌ها و ویدیوهای مورد علاقه و لایک شده را در این بخش جمع‌آوری کنید.

     

  • جمع‌آوری توسط بوکمارک: در چند نسخه پیش، اینستاگرام یک آیکون جدید به زیر هر پست اضافه کرد که توسط آن می‌توانید پست‌های مورد علاقه‌ی خود را برای استفاده مجدد در آینده جمع‌آوری کنید. این آیکون ربان که در پایین، سمت راست هر پست قرار گرفته است کارکردی مشابه با لایک کردن پست‌ها دارد اما با یک فرق بسیار مهم! وقتی شما عکس یا ویدیویی را لایک می‌کنید، شخص مقابل از لایک کردن شما باخبر می‌شود. همچنین فالوور‌های شما نیز با مراجعه به بخش Following در تب سوم اینستاگرام (آیکون قلب بخش اعلان‌ها) می‌توانند مشاهده کنند که چه تصاویری را لایک کرده‌اید. این در حالی است که بنا به هر دلیلی ممکن است تمایلی نداشته باشید که صاحب پست، یا فالوورهای شما متوجه شوند که شما آن عکس را لایک کرده‌اید. اینجا است که بوکمارک کردن پست‌ها یه کارتان خواهد آمد. بوکمارک تمام ویژگی‌های قبلی را دارد اما هیچ کس جز خود شما متوجه نخواهد شد که چه عکس‌ها یا ویدیوهایی را جمع‌آوری کرده‌اید. پست‌هایی که توسط آیکون بوکمارک جمع‌آوری می‌کنید به بخش Posts You've Liked منتقل نخواهند شد. در صفحه‌ی پروفایل شما، آیکونی با همین شکل اضافه شده است که به کمک آن می‌توانید به پست‌های بوکمارک شده دسترسی داشته باشید. در همین بخش یک تب جداگانه با نام Collection وجود دارد که می‌توانید به کمک آیکون "+" در بالای صفحه، اقدام به ساخت آلبوم‌های جداگانه کنید و پست‌های بوکمارک شده را در آن‌ها دسته بندی کنید. برای ذخیره مستقیم پست‌ها در کالکشن ساخته شده، روی آیکون ربان لمس طولانی کنید.

 

توجه مهم: عکس‌های حاضر در این دو بخش، تنها یک میانبر به عکس اصلی هستند و اگر صاحب پست، اقدام به حذف آن کند، عکس مورد نظر از لیست شما نیز حذف خواهد شد.

 


 

تبدیل اکانت معمولی به بیزینسی در اینستاگرام

 

آموزش اینستاگرام |آموزش بیزینسی کردن اینستاگرام

 

اکانت تجاری یک ویژگی جالب است که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 

  • تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به‌صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای او به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

     

  • تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌ها و فالوورهای شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک و کامنت مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود یا ساعات شلوغی را نیز بررسی کنید. همچنین بازه سنی، موقعیت شهری و کشوری و همچنین جنسیت کاربران خود را نیز می‌توانید بعد از تجاری کردن اکانت مشاهده کنید.

 

نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود

 


 

فالو کردن هشتگ

با ویژگی فالو کردن هشتگ، می‌توانید بدون نیاز به فالو کردن اکانت‌ها و افراد، تنها پست‌هایی که با هشتگ مورد نظر منتشر می‌شوند را در اختیار داشته باشید. برای مثال می‌توانید هشتگ #سامسونگ را فالو کنید تا هر پستی از هر اکانتی در اینستاگرام با این هشتگ را در صفحه فید خود مشاهده کنید. البته از آنجایی که سرعت ارسال پست‌ها در هشتگ‌های مختلف ثانیه‌ای است، اینستاگرام این ویژگی را فقط به Top Posts‌ها اختصاص داده تا صفحه فید شما صرفا با هر پستی که شامل آن هشتگ بود بیش از حد شلوغ نشود. برای این‌کار کافی است به بخش جستجوی هشتگ‌ها بروید و هشتگ مورد نظر خود را جستجو کنید. با انجام این‌کار مانند همیشه تمام پست‌ها شامل آن هشتگ را مشاهده خواهید کرد با این تفاوت که در بالای صفحه، گزینه‌ای برای فالو کردن آن هشتگ وجود دارد. آن را لمس کنید تا هشتگ مورد نظر به لیست فالویینگ‌های شما اضافه شده و پست‌های برگزیده‌ی مربوط به آن در صفحه‌ی فید خانگی شما ظاهر شوند.

 

آرشیو کردن استوری ها

 

به لطف بخش آرشیو استوری‌ها، از این پس هیچکدام از استوری‌های شما به طور کامل حذف نخواهند شد. همانطور که می‌دانید استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت از صفحه پروفایل شما حذف خواهند شد اما از حالا، استوری‌ها به جای حذف کامل، آرشیو خواهند شد. تفاوت آرشیو شدن با حذف کامل این است که استوری‌ها همچنان برای خود شما قابل مشاهده خواهند بود و تنها از پروفایل و دید فالور‌های شما محو خواهند شد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آرشیو استوری‌ها، تمام استوری‌های خود را مشاهده و در صورت نیاز ذخیره یا بازنشر کنید.

 

آموزش هایلایت کردن استوری

اگر تصمیم دارید یک استوری را بیش از ۲۴ ساعت برای کاربران خود به نمایش بگذارید می‌توانید از امکان هایلایت کردن استوری استفاده کنید. در واقع همانطور که در عکس بالا قابل مشاهده است با هایلات کردن استوری بخش جدیدی به پروفایل شما اضافه خواهد شد تا بتوانید استوری‌ها را به صورت همیشگی در آن قرار دهید. دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که یک استوری را به این بخش اضافه کنید. استوری اضافه شده برای همیشه و مانند یک پست عادی در این بخش وجود خواهد داشت و کاربران شما می‌توانند با مراجعه به پروفایل شما، آن‌ها را مشاهده کنند.

 

وصل شدن به لایو دیگران در اینستاگرام

 

اگر در جریان آپدیت‌های اینستاگرام باشید حتما می‌دانید که مدتی است که اینستاگرام امکان لایوهای دو نفره را برای کاربران مهیا کرده است. تا امروز تنها خود پخش‌کننده می‌توانست تعیین کند که چه کسی را به لایو خود اضافه کند اما از امروز گزینه‌ای برای درخواست به این بخش اضافه شده است تا در صورت تمایل بتوانید درخواست خود را برای حضور در لایو شخص پخش کننده ارسال کنید.

 

ارسال لایو به دیگران در اینستاگرام

 

تصور کنید یکی از شخصیت‌های مشهور اینستاگرام لایو ویدیوی جالبی را در حال پخش دارد و شما تصمیم دارید دوست خود را از این موضوع با خبر کنید. تا پیش از این تنها راه حل شما مراجعه به پروفایل دوست خود، و نوشتن پیامی در این رابطه برای او بود. اما حالا و به لطف آیکون جدیدی که به صفحه لایو ویدیوها اضافه شده می‌توانید تنها با یک لمس، لایو ویدیو را مانند استوری برای دوست خود دایرکت کنید. دوست شما می‌تواند با لمس استوری در بخش دایرکت مستقیما به تماشای ویدیوی مورد نظر بپردازد.

 

استفاده از چند اکانت به‌طور همزمان در اینستاگرام

 

شاید بتوان گفت محبوب‌ترین ویژگی جدیدی که در سال‌های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است امکان استفاده‌ی همزمان از چند اکانت اینستاگرام است. اگر در حال استفاده از نسخه‌های جدید اینستاگرام باشید، در انتهای منوی تنظیمات اینستاگرام گزینه‌ای تحت عنوان Add Account مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از آن، اکانت‌های دیگر خود را (تا سقف ۵ اکانت) به اینستاگرام اضافه کنید و بدون نیاز به نصب نسخه‌های جداگانه، بین اکانت‌های خود جابه‌جا شوید.

 

 


 

آگاه شدن از پست‌های جدید یک پیج

 

در حالت عادی هیچ اطلاع‌رسانی خاصی برای پست‌های جدید افرادی که فالو کرده‌اید صورت نمی‌گیرد و تنها با مراجعه به بخش فیدها یا پروفایل آن شخص، قادر به مشاهده‌ی پست‌های جدید خواهید بود. اما با قابلیت Turn Notification ON می‌توانید افراد یا پیج‌هایی را که برای شما مهم هستند مشخص کنید تا در هر زمانی از روز که پست جدیدی از این افراد منتشر شد، توسط یک نوتیفیکیشن باخبر شوید و بتوانید به سرعت آن را مشاهده کنید. برای این امر کافی است به پروفایل افراد مراجعه کنید و بعد از لمس گزینه‌ی سه‌نقطه، روی گزینه‌ی Turn Notification ON لمس کنید. نکته‌ی مهمی که در رابطه با این ویژگی وجود دارد این است که برای مشاهده‌ی این گزینه، شما "باید" آن شخص را فالو کرده باشید در غیر این صورت چنین گزینه‌ای در پروفایل او مشاهده نخواهید کرد.

 


 

بلاک و ریپورت کردن کاربران مزاحم

مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز دارای افراد مزاحمی است که به شکل‌های مختلف، ممکن است باعث آزار شما شوند. برای بلاک کردن این افراد کافی است به پروفایل این اشخاص رفته و در همان منوی بالا، دکمه‌ی Block را انتخاب کنید. برای آنبلاک کردن نیز باید مجددا به پروفایل آن شخص مراجعه کنید، یا به گزینه‌ی Blocked Users در تنظیمات اینستاگرام مراجعه کنید.

اگر پیج مورد نظر مطالب مخرب یا توهین آمیزی منتشر می‌کند نیز می‌توانید به جای بلاک، آن را Report کنید تا اینستاگرام آن را بررسی و در صورت لزوم آن پیج را حذف کند. اکانت‌های فیک یا پیج‌هایی که مطالب نامناسبی منتشر می‌کنند از مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را Report کنید.

 


 

بلاک شدن در اینستاگرام 

اگر شخص یا پیجی شما را بلاک کند چند نشانه رخ خواهد داد. نشانه‌ی اول این است که حتی اگر نام دقیق آی‌دی آن پیج را در بخش جستجوی اینستاگرام وارد کنید، اثری از او مشاهده نخواهید کرد. نشانه‌ی دوم نیز این است که اگر از طریق آی‌دی (مثلا niyahel.shabani@) وارد پیج آن شخص شوید، با پیغامی مبنی بر اینکه این شخص هیچ پستی در اکانت خود منتشر نکرده است مواجه خواهید شد در حالی که تعداد پست‌های آن شخص (که در بالای صفحه نوشته شده است) صفر نیست. اگر این دو مورد را مشاهده کردید به این معنا است که شخص مورد نظر، شما را بلاک کرده است.

 


 

پیدا شدن اکانت شما توسط دیگران

 

بسیاری از افرادی که عضو اینستاگرام هستند تمایلی به شناخته شدن اکانت خود نزد دوست و آشنا ندارند و از همین رو آی‌دی خود را با آن‌ها در میان نمی‌گذارند. اما آی‌دی تنها راهی نیست که دوستان شما می‌توانند از طریق آن شما را پیدا کنند. در منوی تنظیمات اینستاگرام هر کاربری می‌تواند با لمس گزینه‌ی Find Contacts، به بررسی شماره‌های موجود در تلفن خود بپردازد و هر کدام از آن‌ها را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارند پیدا کند که پیش‌نیاز این امر، ثبت بودن شماره تلفن در اکانت اینستاگرام است. بنابراین در صورتی که مایلید حساب کاربری شما در جستجوی دستی Contact-ها برای دوستانتان نمایش داده نشود، کافی است شماره‌‌ای از خود در اکانت ثبت نکنید یا اگر کرده‌اید آن را با مراجعه به بخش Edit Profile حذف کنید.

 

توجه: بخش Find Contacts تنها اکانت‌های مربوط به شماره تلفن‌ها را نمایش می‌دهد و مشخص نمی‌کند که کدام اکانت برای کدام شماره است. اگر شخصی از مخاطبان شما از اسم مستعار یا عکسی غیر از عکس خودش استفاده کرده باشد شما متوجه نخواهید شد که آن اکانت مربوط به کدام شماره‌ی ذخیره شده در گوشی شما است.

 یک مقاله دیگه در مورد بلاک شدن در اینستاگرام خدمتتون ارائه بدم . بلاک شدن در اینستاگرام میتونه به شکل های مختلفی باشه ، مثل :  بلاک شدن لایک در اینستاگرام ، بلاک شدن کامنت در اینستاگرام ، بلاک شدن فالو در اینستاگرام ، بلاک شدن IGTV در اینستاگرام و ..... که پیش از این همکار و دوست عزیزم جناب استاد داوود شریفی هم در این مورد یک ویدیو در سایت قرار داده بودند . مشکل بلاک شدن فالو اینستاگرام (فیلم آموزشی)

بلاک شدن در اینستاگرام

ببنید عزیزان : بلاک شدن در اینستاگرام به دلیل جریمه هایی که شما از طرف اینستاگرام براتون لحاظ میشه . حالا چرا تو اینستاگرام بلاک میشیم ؟  هر جایی یک قانونی برای خودتش داره که اگر میخوای اونجا و تو اون محیط زندگی کنی یا ارتباط داشته باشی باید قوانین اونجا رو رعایت کنی ، به اصطلاح نباید شلوغ کنی وگرنه گوشتون رو می پیچونند . حالا این شلوغ کاری ها از نظر اینستاگرام چی میتونه باشه ؟ در زیر بهش اشاره میکنیم 

 

رفع مشکل بلاک اینستاگرام

 

دلیل بلاک شدن در اینستاگرام 

  • فعالیت بیش از حد مجاز در عملیات : ایسنتاگرام برای هر فعالیتی محدودیتی قرار داده . مثلن شما مجاز هستید در طول روز n تعداد لاید n تعداد کامنت و یا n تعداد فالو و ... داشته باشید . این هم به خاطر سو استفاده بعضی از افراد و یا برنامه ها در نظر گرفته شده . وقتی شما در طول روز یا هفته یا ماه ها  این قوانین رو نقض میکنید به مدت 12 ساعت . بعد به مدت 1 روز بعد به مدت یک هفته بسته به اون فعالیت بیش از حد و اندازه بلاک میشید . یعنی اجازه فعالیت از شما گرفته میشه . به زبون ساده تر هشدار و تنبیه اینستاگرام رو جدی نگرفتید . پس نتیجه گیری اینکه فعالیت های زیاد و پشت سر هم و بیش از حد اندازه یک فعالیت رو بلاک میکنه

Related image

  • استفاده از  ر.و.با.ت ها : جهت افزایش فالورها و یا افزایش لایک یا ارسال پیام های انبوه . ----> حالا شاید با خودتون بگید چطور وقتی تمامی فعالیت های این برنامه ها طبق الگوریتم اینستاگرام هستش و تعداد لایک و کامنت رعایت میشه باز هم جریمه میشیم ؟  خب مشکل اینجاست که فعالیت خیلی از این ربات ها انسانی نیست . یعنی شما این برنامه ها رو روشن میکنید و در طول 24 ساعت چه نصفه شب چه وسط روز مدام در حال فعالیت و کامنت و لایک هستند و خب اینستاگرام هم هوش مصنوعی و الگوریتم هاش تشخیص میده که این انسان نیست و گرنه حداقل انسان باید 2 ساعت بخوابه ولی این افزایش فالور داره هر چند دقیقه و یا لایک هر چند دقیقه انجام میشه . در نتیجه اینستاگرام که به شدت با ر.و.ب.ا.ت  مخالفه شما رو شدیدن جریمه میکنه ... در حد مسئله ناموسی براش حساسه . پس لطفن در هیچ شرایطی از این ابزار استفاده نکنید . هر چند که بتونید برای مدت کوتاهی ایسنتاگرام رو دور بزنید ولی بلاخره متوجه میشه . مثل دزدی میمونه که مدتی میتونه دزدی کنه ولی بلاخره یک بار لو میره و ممکنه حتی چند سال هم تو زندان بمونه ... حالا وای به حال موقعی که تو زندان بلاک اینستاگرام بیوفتید .

حل مشکل ریپورت اینستاگرام

  • انشتار موضوعات خلاف قوانین در اینستاگرام : از سخت گیری های جدید اینستاگرام تولید محتوا ( چه در استوری . چه در لایو . و یا پست ) هستش که شما نمیتونید و اجازه ندارید در مورد این جور موضوعات صحبت و یا مطلبی بیان کنید چه برسه بخواید پست بگذارید . حالا این موارد میتونه : صحبت در مورد فروش لایک ، افزایش ف.ا.ل.وو.ر  , توهین های ملیتی و قومی ، نژاد پرستی و .... باشه ... دیگه انتشار ایجور پست ها هم که دیگه تکلیفش مشخصه . تا سه بار پاک میشه و بار بعدی کلن تا مدت زمانی نا مشخص نمی تونید پستی انتشار بدید . بلاک شدن در اینستاگرام
  • تعامل و ارتباط بیش از حد : بله . درست شنیدید ... تعامل بیش از حد هم با فالورهاتون به شدت برای پیج ضرر داره . چند روز پیش شخصی به من مراجعه کرد که من پیجم بلاک شده و نمیتونم کامنت بگذارم . نمیتونم پست بدم و فقط تنها اجازه استوری گذاشتن رو دارم ... بعد از برسی پیجش و مکاتباتی که با اینستاگرام داشتم به نتیجه جالبی رسیدم . اونم این بود که این دوست عزیزمون تمام کامنت های زیر پستش رو جواب میداد ... شاید خنده دار باشه و به شما گفته باشند که سعی کنید کامنت های زیر پست هاتون رو جواب بدید . اتفاقی که افتاده بود این بود که اینستاگرام با خودش فکر کرده بود هیشکی نمیاد دیگه همه کامنت ها رو ریپلای کنه و جواب بده . ولی فعالیت های این دوست عزیزمون اینجوری بود . اینستاگرام به این نتیجه رسیده بود که حتمن . ر.و.با.تی وجود داره که داره این کارو انجام میده . وگرنه آدم عاقل که نمیاد این همه کامنت رو ریپلای کنه وقت بزاره جواب بده . پس حتمن ر.و.با.ت داره این فعالیت رو پی در پی انجام میده ...  در نهایت برای مدت 6 ماه کلیه عملیات بلاک شده و دوست عزیز ما یک پیج دیگه راه اندازی کردن ... 

     
  • دلیل بلاک شدن اینستاگرام

     
  • استفاده از اپلیکیشن ها : اپلکیشن هایی وجود دارند که شما را تشویق به استفاده و دریافت سکه میکنند تا شما با آن سکه ها بتوانید فالور یا لایک و بازدید بخرید . یکی دیگر از دلایل که باعث جریمه های اینستاگرامی میشود استفاده از همین اپلیکیشن هاست . در نظر داشته باشید وارد شدن تعداد فالوری زیاد در یک لحظه و یا کامنت در یک لحظه و یا لایک و ...از دید اینستاگرام مانیتورینگ میشود . منبع ورود و اینکه از گجت های هوشمند است یا Api هایی که به برنامه نویسان ارائه شده کاملن مشخص است . پس هیچ گاه از سایت های افزایش و ارسال لایک و بازدید و فالور به همراه اپلیکیشن ها استفاده نکنید . 

این پنج مورد دلایل اصلی بلاک در اینستاگرام بودند که اگر اون ها رو رعایت کنید تا حد 90 درصد میتونید از جریمه شدن هاتون جلوگیری کنید . سعی کنید سرتون به تولید محتوای ارزشمند گرم باشه ، هشتگ مناسب استفاده کنید . تعامل درست ایجاد کنید . کمپین های سالم و خوب بگذارید و ... پیجتون خودش رشد میکنه و میاد بالا . پس دنبال راه میانبر یا بی راهه نباشید که بعضی از اون راه ها شما رو میبره ته دره . همیشه گفتم : تولید محتوای ارزشمند برای پیج اینستاگرام رو فراموش نکنید . شما مطلب ارزشمند تولید بکن میبینی مطلبت 100 تا لایک میخوره 800 تا هم اشتراک گذاشته میشه . این یعنی محتوات ارزشمند بوده و به دیگران هم معرفی شده . دیگه چی میخوای ؟ محتوای ارزشمند . محتوای ارزشمند . همین